måndag 15 oktober 2012

Första snön

I morse när jag vaknade var det alldeles vitt ute. Det hade kommit några cm snö under natten! Visst, jag gillar snö, men det känns väldigt tidigt när den kommer 14 oktober. Den låg kvar förvånansvärt långt in på dagen också, men nu är den borta - lagom till det nya snöväder som ska komma in i början av veckan.

Dagens snö innebar att på två veckor har jag upplevt strålande sol och 38 plusgrader, nyspolad is och bandynostalgi (i och med en utflyttad world cupmatch som var tillbaka på ip) samt snöfall.

När jag insåg att det hade kommit snö i natt blev jag rätt tacksam över att det var i går jag var i Söderhamn och höll utbildning i röda korskunskap. Det hade varit lite väl långt att åka utan vinterspel i dagens väder.

Dessutom har jag kunnat tillåta mig att plugga hela dagen och det har behövts. Fast nu har jag lyckats få klar i stort sett hela första frågan (av tre) till det första inlämningstentan och det känns skönt att vara igång. Det är alltid en viss tröghet i att komma igång och det oavsett hur intressant det är. Men nu har jag fått rull på det och ser faktiskt fram emot att fundera kring demokratisering och interna konflikter kontra globalisering (som är andemeningen i de andra två frågorna).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar