torsdag 22 mars 2018

Nysningar och hostningar


Vårdagjämningen kom och gick och visst är det varmare ute nu - i alla fall om man ska tro termometern - men det som är skönast är att solen verkar ha hittat tillbaka. Fast än är det en bra bit kvar till riktig vår - blå himmel och sol till trots så lär det ta ett tag för mer än en meter snö att smälta.


Det får dock vara hur fint det vill där ute, men för tillfället får jag njuta på avstånd då jag mest ligger nerbäddad just nu. I helgen bröt den sega förkylning jag har burit på så länge ut så för tillfället går vi båda här med feber och hostar och nyser om vartannat.


Och Sudden stödmyser bredvid oss i sängen även om han reagerar på varje hostning och nysning och undrar vad som händer så ligger han troget kvar som sällskap. Och en varm, mysig katt är inte fel när man tycker lite synd om sig själv. Förkylningen kommer ju inte helt lägligt! Fast när gör sjukdom egentligen det?


Fast det är väl bara att hålla sig inne så går det över. Idag har jag mer eller mindre varit feberfri så det går åt rätt håll i alla fall.


Som många av er redan vet så är jag en Buzzador och i samarbete med dem får jag testa nya produkter lite då och då. Just nu har jag fått möjlighet att testa Arlas nya miniost. Jag gillar smakrik ost så jag valde varianten med lagrad cheddar och jag blev inte besviken.


Sudden var nyfiken och kom direkt när jag öppnade förpackningen. Han fick smaka en liten bit och innan jag visste ordet av hade han ätit upp en hel stav. Det innebär ett högt betyg då vår misse är väldigt noga med vilken sorts ost han äter. #miniostbuzz #arla #buzzador


Jag testade också att fylla lövbiff med oststavarna och smaken blev väldigt bra. Jag ser mest bara fördelar med denna ost. Den smakar bra, är lätt att hantera och ta med. Nackdelen skulle i så fall vara att det är så få stavar i paketet så det inte räcker så länge.


När jag började känna mig bättre kände jag att jag behövde göra något. Sagt och gjort så tog jag fram lite fröet som skulle ner i jorden. Lite sent blev det i år, men jag hoppas att det ändå blir fart på tomater och solrosor. 


Nu är de i alla fall nere i jorden och jag kan bara hålla tummarna. Snart får jag också prova minidrivhuset som Johnny har gjort.


Igår mådde vi lite bättre och eftersom det var varmt ute fick vi ett infall att grilla. Det blev en snabb marinad av lime, färsk rosmarin, charlottenlök, salt, svartpeppar, rapsolja och soja. 


Till köttet åt vi ugnsstekta potatisklyftor och när jag orkar hålla på i köket, ja då vet jag att jag börjar bli bättre.



Idag har jag varit tillbaka på jobbet igen och lite skönt är det ju att komma tillbaka i rutiner igen, men visst känns det att jag inte är riktigt bra än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar