onsdag 7 juni 2017

Fyra sköna dagar


Jag trivs verkligen på mitt jobb, men ibland blir det lite för mycket, speciellt nu i pollentider när allergin verkligen ger sig till känna. Så det var rätt skönt att stänga datorn i fredags och veta att fyra lediga dagar väntade. Vi hade inte så mycket planerat och just nu behövdes det. Fast det innebar ju inte att vi har gjort saker, för det har vi gjort.


När jag kom från jobbet i fredags såg det inte riktigt ut som vanligt här hemma. Det fanns en parkeringsplats och dräneringsrör utanför gårdsplanen. Äntligen slipper man backa uppför backen och ut på vägen. Johnny och grabben hade varit igång sedan J skjutsade mig till jobbet på morgonen  och de fortsatte några timmar till medan jag var i Järvsö och träffade Eva och lilla C.


Lördagen var verkligen en varierande dag för min del. På förmiddagen försökte jag styra en 500 kg tung padda för att packa till gruset på vår nya parkeringsplats.


Från grusdammet åkte jag till nagelfjx. Snacka om skilda världar... Det första nåt jag aldrig har testat förut och det andra skönt och avkopplande.


Avkopplande är det också att ge mig ut med kamera och just nu när allt är så grönt och vackert önskar jag att jag kunde vara ute i naturen hur mycket som helst, men jag får inse mina begränsningar där tyvärr. För varje utetillfälle kliar och snorar jag allt mer, så jag får passa på och njuta när jag orkar utmana allergin.







Det blev trots allt en del utejobb på mina lediga dagar. För två år sedan flyttade vi hit en ros från Sillerbo och den har varit omringad av ogräs. Nu är rabatten rensad, marktäckare planterade och täckbark ditlagd. Resultatet blev riktigt bra.


Jag passade också på - när jag ändå var dålig - att sätta krasse på balkongen och planera pelargoner till uterummet.


Så hittade Sudden och jag årets första fyrklöver. Det känns alltid lika kul att hitta sådana. 


Ledigheten avslutades med en fika på nyöppnade Kolsvedjastugan. Hoppas det funkar denna gång. Många har försökt och också gett upp, men denna gång håller vi tummarna för att vi kan fira flera nationaldagar med fika där.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar