måndag 25 april 2016

Alla årstiders helg


Att april är ostadigt ur vädersynpunkt, ja det är vi väl alla medvetna om. Lik förbaskat så blir man lika förvånad varje gång. Som nu i lördags var det snö, hagel, sol och regn om vartannat hela dagen. 


Det började med att det var vitt på backen och flög snö när vi vaknade. Sen kom solen fram och när vi skulle ut och fixa lite ja då dök haglet upp. På väg in till Ljusdal lyckades jag fånga både sol och regnmoln på samma bild.


Och så såg det verkligen ut hela dagen beroende av var man var - på rätt eller fel sida om molnet. Men trots kylan och det riktigt risiga vädret lyckades jag hitta tillräckligt med nässlor för att göra årets första nässelsoppa. Får ju liksom passa på innan allergin slår till med full kraft.


Jag hade nyfiket plocksällskap förstås! Och trots att jag tycker det är himla trist med mer snö så är det ju inte så dumt ur allergisynpunkt. För annars hade jag nog varit rätt dålig denna helg med tanke på hur långt allt har kommit.



I övrigt var helgen rätt mycket Röda Korset. Det började i fredags med trevlig träff med tidigare regionrådsledamöter från region Södra Norrland som var på studiebesök hos oss i Ljusdal och som jag träffade på lunchen. Jag visste att jag kände en i sällskapet, men det visade att jag ju kände dem alla och det blev många trevliga återseenden som jag sparar på må bra listan till tråkigare dagar.


I går var det sedan dags att ladda med varm korv, bröd och kaffe för pausservering under konserten med Ljusnandalens storband på Röda kvarn. Det blev lite stressigt, men var väldigt roligt och uppskattat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar