fredag 11 mars 2016

Testing pågår



Som de flesta av er redan vet har jag sedan ett par år tillbaka varit medlem hos Buzzador. Kort sagt så innebär det att man får testa alla möjliga produkter och sen ska man visa andra dem och recensera så att andra intresserade kan få del av vad jag tycker. 

Någon gång ibland har man sån tur att man får ta del av flera kampanjer nästan samtidigt. Så var det denna gång. Jag fick chansen att testa ost, grytbaser och proteinberikad keso.


Den naturella keson smakade som vanligt, men kändes lite krämigare i konsistensen och mättade lite längre än vanlig keso. Det fanns två varianter av mellanmålsförpackningar av samma sorts keso. Jag valde att testa den med frystorkade jordgubbar och müsli. Den hade lite för lite smak för mina smaklökar, men konsistensen var det inget större fel på och den mättade bra så jag kan tänka mig att köpa den igen. Ett bra och lite nyttigare komplement för till exempel  en tågresa. #kesoprotein #buzzador


Jag fick ungefär samtidigt chansen att testa en ny ekologisk ost från Arla. Den var krämig och god och mer smakrik än den ost vi normalt brukar ha hemma. Så den passade mig bra då jag gillar ostar med lite starkare smak. Dock var det lite dyr så någon vardagsost blir det inte för mig i alla fall.

En stor fördel är att den funkar både som den är i skivor på en macka, på mat och riven. Vi har testat på nachos, som gratinerad på kassler och på mackor. Den funkar till allt det och säkert till mycket annat. Även Sudden har godkänt osten och ostälskare som han är betyder det en del. Hade det inte varit för det ännu dyra priset hade vi kunnat tänka oss den som ny vardagsost.  #arlaekologiskost #arlako #buzzador


Den sista produkten jag fick chansen att testa var nya grytbaser från Kelda. 



Jag gillar verkligen idén med färdiga grytbaser som gör matlagningen lite snabbare och enklare, men jag blev besviken när jag skulle välja ut två sorter att prova och insåg att av fem varianter fanns inte en enda utan vitlök. Det blev ju lite besvärligt att göra mat som skulle testas, eftersom Johnny inte kan äta vitlök. Jag löste det dock med att blanda ut grytbasen med en tetra krossade tomater, en med stora vita bönor och en med kikärtor. Då funkade det även för J. 

Positivt var dock att det var så välkryddat att det till och med funkade till älgkött som ju brukar behöva kryddas extra. Dessutom var det lättanvänt och snabbt att tillaga när man väl hade köttet klart. #keldagrytbasbuzz #buzzador

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar