tisdag 13 oktober 2015

Det är inte alltid det går som det var tänkt...

När jag kom hem idag tänkte jag göra en lingonkolapaj. Med färska lingon i kylen tänkte jag att det borde jag väl kunna få ihop. 

Sagt och gjort så fixade jag pajdegen. Kladdigt var det, men lite kul att testa nåt nytt också.


Jag tryckte ut den klara degen och ställde undan i kylskåpet då den skulle stå kallt i en halvtimme.

Sen var det dags att göra kolasåsen, men då car det nån som kände gräddlukten och ville vara med på ett hörn.


När Sudden fått sin grädde kunde jag fortsätta med såsen som jag lyckades få till trots att det var nära att koka över några gånger.


På slutet när lingonen skulle med luktade det riktigt gott i köket.


Så var det dags för att grädda pajskalet och det var då det började gå fel... Jag litade lite för mycket på tiden och ut ur ugnen kom ett kolsvart pajskal!


Dör stod jag med god lingonkola, men inget att göra av den i så då fick det bli improvisation. Jag hade ingen aning om hur det skulle funka, men vi köpte vaniljglass och det blev faktiskt en riktigt bra kombination ändå till slut.


Men det är ju så typiskt! Bara för att jag skulle försöka fixa nåt lite extra, ja då gick det som det gick förstås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar