fredag 17 februari 2012

Basilikakyckling på annat sätt

Härom dagen hade jag förberett allt för att göra en av mina nya favoriträtter - basilikakyckling. Jag hade till och med kommit ihåg att tina upp kycklingen. Men när jag hade börjat bryna kycklingen och skulle ansa champinjonerna insåg jag att svampen hade blivit dålig så då fick jag försöka hitta på nåt annat. Det blev så bra till slut så därför delar jag med mig av det här.

Efter att kycklingen hade fått stekyta la jag den i en gryta tillsammans med en creme fraishe och en 2,5 dl matlagningsgrädde och pressade över 4 vitlöksklyftor. Eftersom jag inte hade några champinjoner smulade jag i några trattkantareller och rörde sedan i basilika från en kruka. Till sist smakade jag av med salt, nymald svartpeppar och vitt matlagningsvin.

Det blev lite för löst att äta bara så där, så till kokade jag pasta av quinoamjöl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar