onsdag 23 december 2015

Nu är det jul på riktigt!


Idag har jag gått på julledighet med väldigt blandade känslor. Efter nästan 11 år på AnnonsKraft jobbade jag sista dagen där idag. Jag kommer verkligen att sakna alla härliga kollegor, men ser också väldigt mycket fram mot det nya som kommer. Först är det nu några dagars härlig ledighet innan jag börjar mitt nya jobb på kommunkansliet. Det ska bli kul och spännande med nya utmaningar.

Dagen fortsatte med några ärenden i sista minuten innan Jocke och jag ägnade några timmar till att hjälpa till att förbereda morgonens Alternativa jul på Koppargården. Jag är väldigt glad att han ville följa med. Det är kul att göra saker tillsammans och när man sedan gör något för andra känns det extra bra.


Innan vi åkte hem var vi och tog en liten utegran. Den blev lite mindre än jag hade tänkt mig, men den ska ju bara stå ute några dagar så det funkar. Vädret - son ju verkligen inte är nåt julväder - var väldigt fint med vackert sken.


När vi kom hem igen var det dags att ta mig i kast med julens sista utmaning. Jag hade hittat ett läckert recept på lakritskola som jag bara måste testa. Receptet finns här: http://www.baka.se/recept/lyxig-lakritskola


Först värmdes smör och socker tills det blev gyllenbrunt. Sen var det dags för lakritsextrakt och övriga ingredienser.


Jag lyckades inte få tag i glykos då det var slutsålt på alla apotek i Hälsingland, men det funkade bra med glykossirap. 

Efter kulprov som fungerade var det så dags att hälla upp smeten så att den stelnar. Nu återstår bara att skära upp och paketera. Och så disken förstås...


Nu väntar jag bara på att åka och hämta Johnny så kan julen komma igång på riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar