torsdag 15 januari 2015

Favorit i repris och lite annat

Idag var det en ganska trött dag! Ruggigt ute och på eftermiddagen började det flyga snö igen! Till och med jag som älskar snö tycker nog att det räcker nu - efter de senaste veckans rejäla snödämpar kändes det så där när snön började falla idag! Bilden är från förra snöfallet.


Så när jag kom från jobbet idag somnade jag faktiskt ett tag på soffan! Det kändes som det behövdes... Jag väcktes av mitt hjärta som kom med en fin tulpanbukett. Det fick mig förstås på mycket bättre humör. 


Eftersom dagen var så seg kände jag att det var läge att låta maten gå fort. Därför plockade jag fram en gammal favorit som dessutom är ok ur det nyttiga perspektivet.

Det fick bli nötfärsbiffar med pesto och fetaost. 


Blanda ihop 200 g nötfärs, 1 block fetaost i smulor, 2 tsk grön pesto och ett ägg till en jämn smet. Krydda med nymalen svartpeppar och salt. 


Forma till biffar och stek i margarin. 


Servera med tomater. Äter man potatis funkar det bra med en blandning av lök och potatis som steks.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar