måndag 23 juni 2014

Nötfärsgryta på tio minuter


Idag var jag sugen på nåt med nötfärs. Sagt och gjort - det blev en snabb (tog max tio minuter att göra klar) nötfärsgryta. Även om färsen kokar med så började jag med att bryna 500 g nötfärs. När den hade fått färg smulade jag över 3 msk torkade trattkantareller (går bra utan om man inte gillar svamp) och hällde upp en förpackning klarkokade och sköljda kikärtor. Tillslut hällde jag över en förpackning (330gram) krossade körsbärstomater och smakade av med torkad basilika, chilipulver, torkad vitlök och persilja. 

Jag tycker det är gott att äta som det är, men det funkar med en sallad, röda linser eller kokt potatis om man äter det. Det är en god måltid - eller flera faktiskt eftersom det räcker till några matlådor, men det allra bästa är att det går fort när man kommer hem från jobbet och är hungrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar